Cursus

Les opbouw donderdagavond.

Warmingup

Diverse oefeningen om het lichaam los en ontspannen te maken.

HIIt training

High Intensity Interval Training is een training die vooral gericht is op het cardiovasculaire systeem en de algehele conditie verbetert.

Qi Gong/Daoistische ademhalingstechnieken

De basis van Tai Chi Chuan is Qi Gong (cultiveren van levens energie). Door bepaalde oefeningen te doen op het ritme van de ademhaling, heffen blokades in het meridiaan stelsel zichzelf op en gaat Qi vrij door het lichaam stromen. Dit heeft een helend effect op lichaam en geest.

Zelfverdediging

De originele naam van Tai Chi Chuan was Hao Chuan(los boksen). Duidelijk. Bij de zelfverdedigings training leren we stoten, blokken, trappen etc. We leren de Tai Chi Chuan principes toe te passen voor realistische zelfverdediging. Voor degene die het willen is er ook de mogelijkheid om vrij te sparren.

Yang Cheng Fu vorm

De Tai Chi Chuan vorm wordt stapsgewijs aangeleerd. De bewegingen van de vorm zijn verdedigings- en aanvals technieken die vloeiend in elkaar overlopen. Door dit in een staat van Sung(bewuste ontspanning) te doen gaat de Qi door het lichaam stromen.

Sensing Hands/Dalu/Chi Sau

Deze Partner oefeningen zijn erop gericht om de directie van een aanval aan te voelen, deze uit de weg te gaan, te neutraliseren en desnoods over te nemen.


Het lesgeld bedraagt 45,- per maand (wij accepteren ook bitcoin en litecoin).